Näin valmistat proteiiniletut ilman banaania

  • 01 Sep, 2021

Proteiiniletut ilman banaania sopivat niin treenaajalle kuin muillekin välipalaksi tai vaikkapa aamupalaksi. Ne tarjoavat myös loistavaa vaihtelua perinteisiin aamiaisiin verrattuna. Monet proteiinilettureseptit sisältävät kuitenkin banaania, jota moni välttelee. Kerrommekin sinulle seuraavaksi kuinka valmistat herkullisia proteiinilettuja ilman banaania. Tutustu reseptiin ja tilaa tarvittavia raaka-aineita kätevästi verkkokauppamme kautta! Saat monet lettuihin tarvittavat raaka-aineet verkkokaupastamme huomattavasti tavallista edullisimmilla hinnoilla. Samalla vähennät ruokahävikkiä ja olet pelastanut täysin käyttökelpoisia tuotteita, joita ei enää myydä normaalihinnoilla.

Proteiiniletut ilman banaania -resepti

Proteiinilettujen valmistus on hyvin simppeliä ja nopeaa; kaikki ainekset voi esimerkiksi sekoittaa sauva- tai tehosekoittimella tahnaksi, jonka jälkeen siitä muovaillaan lettuja. Letut voi paistaa pannulla kypsiksi. Kannattaa kuitenkin välttää liian kovaa lämpöä.

Lettuihin voi käyttää esimerkiksi valitsemiaan raaka-aineita. Letut voi valmistaa esimerkiksi kananmunista, maitorahkasta, jauhoista ja proteiinijauheesta. Letut voi maustaa suolalla. Myös esimerkiksi kaurahiutaleet, raejuusto, vaniljasokeri ja leivinjauhe sopivat lettuihin. Raaka-aineiden kanssa voi siis käyttää mielikuvitusta.

Raaka-aineiden määrää voi vaihdella

Kananmunat kannattaa aina lisätä reseptiin, käyttipä muina raaka-aineina mitä tahansa. Niitä voi lisätä tarpeen mukaan esimerkiksi 2-4 noin 20 kappaleen määrää kohti. Maitorahkaa voi lisätä paljonkin – esimerkiksi 200 grammaa ja proteiinijauhetta esimerkiksi desin reseptiä kohti.

Reseptiin voi laittaa mausteita oman maun mukaan. Usein esimerkiksi hyppysellinen suolaa riittää. Valmiiden lettujen pariksi sopivat hyvin esimerkiksi marjat tai vaikkapa hunaja. Verkkokauppamme tarjoaa myös paljon erilaista halpaa ruokaa netistä käsin, jota voi yhdistellä proteiinilettujen kanssa vapaasti omaa mielikuvitustaan käyttämällä. Lisää taikinaan esimerkiksi erilaisia superfoodeja tai aurinkokuivattuja tomaatteja!